قوانین
اهداف آموزشی و پرورشی پیش دبستانی و دیستان تمام هوشمند دیباگران
- پرورش مهارت های زندگی ؛ اخلاق و خدا جویی
این مهارت ها از دوره ی پیش دبستانی آغاز می شود و به تدریج گسترش می یابد ؛ به نحوی که دانش آموزان در دوره ی راهنمایی توانایی شناخت علایق و توانایی های خود را یه دست آورند .یاد بگیرند که " چگونه یاد بگیرند بتوانند برنامه ریزی کنند ." و توان مدیریت بر برنامه ی خویش را داشته باشند . صداقت ؛ احترام متقابل و مسئولیت پذیری ؛ حرمت گذاشتن به کار در تمام زمینه های آموزشی مورد توجه قرار می گیرد . اصول اخلاقی از طریق تلفیق در سایر دروس آموزش داده می شود.
- آموزش زبان دوم
آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم ازپیش دبستانی به گونه ای برنامه ریزی شده است که بتوانند 8 سالگی مدرک YLE ؛ در 14 سالگی مدرک PLT ؛ در 17 سالگی مدرک FCE؛ را دریافت کنند .
- آموزش هنر
پایه ی هنری قوی موجب پرورش توانایی هایی ؛ همچون خلاقیت ؛ تمرکز ؛ حل مسئله هماهنگی و توجه به ارزش ها و خویشتنداری می شود . آموزش هنر با توجه به این یافته های علمی برنامه ریزی و و اجرا می شود . به این ترتیب کارگاه های هنر فضای مناسبی برای فعالیت نوآموزان ایجاد می کند.
- ورزش و حرکت
تأثیرات مثبت حرکت و ورزش در سال های اولیه ی رشد نوآموزان ؛ بر سلامتی جسمی روانی و یادگیری آنان در سال های بالاتر به اثبات رسیده است . مهارتهای روان حرکتی با فعالیت هایی برای هماهنگی چشم و دست ؛ چرحیدن ؛ هدف گیری ؛ شمردن ؛ پریدن ؛ توپ بازی و ژیمناستیک ازپیش دبستانی شروع می شود و در دوره ی راهنمایی با فعالیت های بدنسازی ادامه می یابد . مربیان کار آزموده ؛ وجود سالن های ورزشی با امکانات مناسب برای رده های سنی دانش آموزان فضایی دلپذیر برای فعالیت های بدنی ایجاد می کند.
- خواندن و نوشتن
ایجاد محیطی پربار که نوآموزان بتوانند در معرض واژگان بیشتری قرار گیرند از پیش دبستانی شروع می شود . این هدف با خواندن داستان ؛ به تدریج که دانش آموزان یاد می گیرند بنویسند ؛ با واژگان بیشتری آشنا می شوند . آموزش بازیدر نمایشنامه و خواندن شعر محقق می گردد وجود کتابخانه ی غنی ؛ همراه با ساعت کتاب خوانی نوشتن از سال های اول ابتدایی در " کارگاه های نوشتن " آموزش داده می شود مشوق دانش آموزان برای مطالعه ی بیشتر است .
- آموزش ریاضیات
کودک نیازمند حل مسائل جالب و چالش بر انگیز است . حل مسئله ازطرق مختلف به صورت تمرین و تکلیف یا از طریق کارهای عملی مانند ارایه ی مایشنامه ممکن است رخ دهد برنامه ی آموزش ریاضی از راه های مختلف بر آن است که ضمن جذاب کردن حل مسئله توانایی های دیگر نوآموزان را پرورش دهد تا کودک توانایی های خویش را باور کند.
- آموزش علوم
مشاهده آزمایش ؛ گفت و گو و تحقیق در باره ی مفاهیم علوم و درک ارتباط آن با زندگی واقعی علاوه بر ارتقای توانایی خوب دیدن و خوب شنیدن ؛ سبب می شود تا دانش آموزان با بیان مطالب با بیان مطالب ؛ فهم خود رت از مطلب ارائه دهند . سپس با نوشتن مشاهدات خود به روش علمی و جمع آوری داده ها ؛ مهارت های ریاضی و نگارش آنان تقویت می شود . به روش تلفیقی که مهارت های مختلف دانش آموزان را تقویت می کند. از اهداف آموزش علوم است . وجود آزمایشگاه های مجهز یه ترغیب دانش آموزان و مشارکت آنان در فعالیت های علمی کمک موثری می کمد.
- آموزش کامپیوتر
آموزش کامپیوتر به شیوه ای برنامه ریزی شده که دانش آموزان بتوانند در تخصص های مورد علاقه ی خود به تدریج تا سال دوم دبیرستان گواهی نامه بین المللی کسب کنند.
- تغذیه ی مناسب
توجه به تغذیه ی مناسب برای نوآموزان و دانش آموزان علاوه بر تأثیراتی که در زشد جسمی و روانی اش دارد آنان را آماده ی یادگیری می کند .غذای سالم و تازه طبخ شده ؛ فضای مناسب ناهارخوری و امکانات آن باعث می شود که نوآموزان اشتیاق بیشتری به صرف غذا پیدا کنند.
کادر برنامه ریزی دیباگران
هر موسسه ای برای خود یکسری قوانین از پیش تعریف شده دارد که پایبندی به آن ، اعتبار موسسه را شکل میدهد.
* اتکال به خداوند
* شرافت کار و کرامت مدیران، معلمین و کارکنان
* ایجاد فضای صمیمی و سرشار از اعتماد
* جلب وفاداری مشتریان (دانش آموزان، اولیاء و پرسنل)
* توسعه نام مؤسسه در جهت بالندگی ایران