اهداف آموزشی و پرورشی
اهداف آموزشی و پرورشی پیش دبستانی و دیستان تمام هوشمند دیباگران 1. پرورش مهارت های زندگی ؛ اخلاق و خدا جویی

اهداف آموزشی و پرورشی پیش دبستانی و دیستان تمام هوشمند دیباگران
- پرورش مهارت های زندگی ؛ اخلاق و خدا جویی
این مهارت ها از دوره ی پیش دبستانی آغاز می شود و به تدریج گسترش می یابد ؛ به نحوی که دانش آموزان در دوره ی راهنمایی توانایی شناخت علایق و توانایی های خود را یه دست آورند .یاد بگیرند که " چگونه یاد بگیرند بتوانند برنامه ریزی کنند ." و توان مدیریت بر برنامه ی خویش را داشته باشند . صداقت ؛ احترام متقابل و مسئولیت پذیری ؛ حرمت گذاشتن به کار در تمام زمینه های آموزشی مورد توجه قرار می گیرد . اصول اخلاقی از طریق تلفیق در سایر دروس آموزش داده می شود.
- آموزش زبان دوم
آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم ازپیش دبستانی به گونه ای برنامه ریزی شده است که بتوانند 8 سالگی مدرک YLE ؛ در 14 سالگی مدرک PLT ؛ در 17 سالگی مدرک FCE؛ را دریافت کنند .
- آموزش هنر
پایه ی هنری قوی موجب پرورش توانایی هایی ؛ همچون خلاقیت ؛ تمرکز ؛ حل مسئله هماهنگی و توجه به ارزش ها و خویشتنداری می شود . آموزش هنر با توجه به این یافته های علمی برنامه ریزی و و اجرا می شود . به این ترتیب کارگاه های هنر فضای مناسبی برای فعالیت نوآموزان ایجاد می کند.
- ورزش و حرکت
تأثیرات مثبت حرکت و ورزش در سال های اولیه ی رشد نوآموزان ؛ بر سلامتی جسمی روانی و یادگیری آنان در سال های بالاتر به اثبات رسیده است . مهارتهای روان حرکتی با فعالیت هایی برای هماهنگی چشم و دست ؛ چرحیدن ؛ هدف گیری ؛ شمردن ؛ پریدن ؛ توپ بازی و ژیمناستیک ازپیش دبستانی شروع می شود و در دوره ی راهنمایی با فعالیت های بدنسازی ادامه می یابد . مربیان کار آزموده ؛ وجود سالن های ورزشی با امکانات مناسب برای رده های سنی دانش آموزان فضایی دلپذیر برای فعالیت های بدنی ایجاد می کند.
- خواندن و نوشتن
ایجاد محیطی پربار که نوآموزان بتوانند در معرض واژگان بیشتری قرار گیرند از پیش دبستانی شروع می شود . این هدف با خواندن داستان ؛ به تدریج که دانش آموزان یاد می گیرند بنویسند ؛ با واژگان بیشتری آشنا می شوند . آموزش بازیدر نمایشنامه و خواندن شعر محقق می گردد وجود کتابخانه ی غنی ؛ همراه با ساعت کتاب خوانی نوشتن از سال های اول ابتدایی در " کارگاه های نوشتن " آموزش داده می شود مشوق دانش آموزان برای مطالعه ی بیشتر است .
- آموزش ریاضیات
کودک نیازمند حل مسائل جالب و چالش بر انگیز است . حل مسئله ازطرق مختلف به صورت تمرین و تکلیف یا از طریق کارهای عملی مانند ارایه ی مایشنامه ممکن است رخ دهد برنامه ی آموزش ریاضی از راه های مختلف بر آن است که ضمن جذاب کردن حل مسئله توانایی های دیگر نوآموزان را پرورش دهد تا کودک توانایی های خویش را باور کند.
- آموزش علوم
مشاهده آزمایش ؛ گفت و گو و تحقیق در باره ی مفاهیم علوم و درک ارتباط آن با زندگی واقعی علاوه بر ارتقای توانایی خوب دیدن و خوب شنیدن ؛ سبب می شود تا دانش آموزان با بیان مطالب با بیان مطالب ؛ فهم خود رت از مطلب ارائه دهند . سپس با نوشتن مشاهدات خود به روش علمی و جمع آوری داده ها ؛ مهارت های ریاضی و نگارش آنان تقویت می شود . به روش تلفیقی که مهارت های مختلف دانش آموزان را تقویت می کند. از اهداف آموزش علوم است . وجود آزمایشگاه های مجهز یه ترغیب دانش آموزان و مشارکت آنان در فعالیت های علمی کمک موثری می کمد.
- آموزش کامپیوتر
آموزش کامپیوتر به شیوه ای برنامه ریزی شده که دانش آموزان بتوانند در تخصص های مورد علاقه ی خود به تدریج تا سال دوم دبیرستان گواهی نامه بین المللی کسب کنند.
- تغذیه ی مناسب
توجه به تغذیه ی مناسب برای نوآموزان و دانش آموزان علاوه بر تأثیراتی که در زشد جسمی و روانی اش دارد آنان را آماده ی یادگیری می کند .غذای سالم و تازه طبخ شده ؛ فضای مناسب ناهارخوری و امکانات آن باعث می شود که نوآموزان اشتیاق بیشتری به صرف غذا پیدا کنند.
کادر برنامه ریزی دیباگران